Historien bag Kutahya Porcelæn

Kütahya Porselen San.A.Ş. blev etableret i 1970. I de første år af etableringen var det et multiejet selskab og hovedaktien var ejet af offentligheden, Güral-familien købte hovedparten af ​​aktierne og ejede selskabet i 1984. Kutahya Porselen er et offentligt selskab, hvor de større andel tilhører Güral Family og 25% ejes af offentligheden. Med i alt seks fabrikker og et lukket areal på 160.000 kvm, er virksomheden i produktionen af ​​hårdt porcelæn, Naturaceram (kort navn på Natural Ceramic – keramisk service), keramik og emballageindustri.

På baggrund af dagens succes med Kütahya Porselen har overgangen af ​​virksomheden til Güral-familien en stor betydning. Desuden leder Kütahya Porselen ind i fremtiden med sit unge og dynamiske team. Sammen med Güral-familiens nye ledelsesfilosofi, forudser deres fremsynede og styrkelse af infrastrukturen for designet i produktionen, verdens førende mærke af porcelæn. I dag er Kütahya Porselen med en produktionskapacitet på 50 millioner stykker om året og 150 forskellige mønstervalg en af ​​de tre største producenter i Europa.

Kütahya Porselen er placeret blandt de få mærker i ikke kun Tyrkiet, men også verden - især europæiske lande.

Kütahya Porselen gjorde et markant skridt i 1990'erne for eksportsalget, og i dag har Kütahya Porselen kunder i 52 lande og 114 point over hele verden. Kütahya Porselen eksporterer hovedsageligt til EU-lande - hvor kvalitetsforventningerne og købekraften er høje - sammen med USA, Canada, Japan, nordeuropæiske lande og nordafrikanske lande. 

Kütahya Porselen tilbyder ikke kun porcelænsstel, men også porcelænsgenstande, servicedesign, tilbehør, boligindretning og håndlavede genstande med konceptet "en række af alternativer på et enkelt sted". Med den absolutte kundetilfredshed, vægt på miljø og menneskers sundhed og fornyet image af butikkerne, mødes Kütahya Porselen med sine kunder i 35 Kütahya Porselen-butikker og mere end 6.000 hjørnebutikker over hele tyrkiet.